onsdag 14 november 2012

Det var ett tag sedan som jag bloggade här. Ser att det ändå är några stycken som faktiskt kikar in här lite då och då.
Roaccutan kuren är som sagt slut för länge sedan och jag använder i dagsläget ingenting annat för att behandla min acne. Får sällan några nya finnar, de kommer dock om jag byter sminkborttagning eller använder ansiktskrämer. Så jag har faktiskt gått emot alla skönhetstips och struntat i ansiktskrämer totalt. Jag har bara en sminkborttagning som huden klarar av, en helt enkel vanlig som finns att köpa i en vanlig livsmedelsaffär. Inget knussel här inte. Jag har dock alltid Basiron hemma då det medlet hjälper effektivt om det skulle dyka upp en finne nånstans.

Ärren i ansiktet har börjat blekna ordentligt och med lite foundation så syns de knappt. Tittade på gamla bilder från det att jag och min nuvarande sambo träffades och jag precis hade börjat med roaccutan kuren. Och jag hade verkligen stora bölder, hade nästan glömt av det här, stora bölder över hela ansiktet. Tur att det finns läkemedel som hjälper en!

Många kan säkert känna att "lite acne, vad gör det?!". Det gör faktiskt väldigt mycket med just självkänslan. Jag, iallafall har upplevt det så och alltid känt att alla har tittat konstigt på mig. Det är möjligt att folk inte har gjort det, men det är så det har känts och så jag har upplevt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar